6 راه برای چاق نشدن


آفتاب نیوز :

شاید پیروی از رژیم های غذایی شدید و سخت در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش وزن بیشتر و سریعتر از رژیم های معمولی شود، اما باید توجه داشت که چه تغییراتی در ترکیب بدنی ایجاد می کند و آیا این روش کاهش وزن می تواند باعث ایجاد مشکل شود. ?

به گفته اداره آموزش و توسعه سلامت وزارت بهداشت، بدن شما نمی تواند رژیم های غذایی فشرده را برای مدت طولانی تحمل کند. بنابراین برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن در حد مطلوب می توانید شش عادت غذایی متخصصان تغذیه را رعایت کنید:

تعادل طعم در رژیم غذایی: نه تنها تغذیه در غذا مهم است، بلکه طعم نیز مهم است. وقتی یک وعده غذایی شامل همه طعم‌ها باشد، رضایت‌بخش‌تر است و کمتر احتمال دارد که بعداً به سراغ کلوچه یا چیپس برویم. برای دستیابی به یک تعادل سالم از طعم ها در آشپزخانه خود، از گیاهان، ادویه ها، ادویه ها و غذاهایی استفاده کنید که متابولیسم شما را افزایش می دهند تا تعادل طعم وعده های غذایی شما آسان تر شود.

بعد از شام آشپزخانه را ببندید: تحقیقات تایید می کند که خوردن در شب با افزایش وزن مرتبط است، به خصوص در افرادی که خواب کمی دارند. به جای اینکه شب ها بی خیال غذا بخورید، آشپزخانه را خاموش کنید و یک روال جدید برای خود ایجاد کنید، مانند یک حمام آرامش بخش، پیاده روی عصرانه، خواندن کتاب یا زود خوابیدن.

_ بشقاب غذای خود را کم کنید: تحقیقات نشان داده است که هر چه بشقاب بزرگتر باشد، آن را بیشتر پر می کنیم و بیشتر می خوریم. در واقع این چشم ها هستند که تصمیم می گیرند به جای معده غذا بخورند یا نخورند. وقتی نیمی از یک بشقاب بزرگ را پر از غذا می کنید، بعد از خوردن همه غذا احساس می کنید به اندازه کافی غذا نخورده اید و هنوز گرسنه هستید. حالا مهم نیست بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. بالاخره نیمه خالی بشقاب یعنی گرسنه بودن. وقتی یک بشقاب بزرگ انتخاب می کنید، بیشتر می خورید و چربی اضافه می کنید، در حالی که به راحتی می توانید بشقاب خود را کوچکتر کنید.

غذا خوردن با چنگال: شاید باورش برایتان سخت باشد، اما اگر به جای قاشق غذا خوردن با چنگال را امتحان کنید، حتما لاغر خواهید شد. بر اساس برخی مطالعات، استفاده از چنگال در هنگام غذا خوردن، میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد.

نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی: نوشیدن آب بیشتر همراه غذا می تواند منجر به کاهش وزن شود. متخصصان تغذیه نوشیدن نیم لیتر آب در هر وعده غذایی را توصیه می کنند. این مقدار آب به دلیل اثر افزایش حجم معده به شما این امکان را می دهد که احساس سیری کنید. برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف آب قبل یا در حین غذا می تواند به حفظ وزن یا جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

فعالیت بدنی کافی داشته باشید: وقتی می دانید که برای مدت طولانی پشت میز خود می نشینید، زنگ هشداری را روی تلفن خود تنظیم می کنید تا از روی میز بلند شوید و هر ساعت به مدت 10 دقیقه فعال باشید. 10 دقیقه بالا رفتن از پله ها، راه رفتن، حرکات کششی، ایستادن، انجام حرکات کرانچ یا ترکیبی از بسیاری از چیزها نه تنها به شما کمک می کند کالری بسوزانید، بلکه به شما قدرت ذهنی نیز می دهد.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد