iujbcbanner

کاهش ارزش سرمایه از 180 به 257 همات افزایش یافت

عنوان 20- محمود نجفی عرب امروز در هفتمین جلسه شورای نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از بحث های اصلی طرح توسعه هفتم دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در کشور است و نیازمند ابزاری برای رسیدن به این هدف بیایید باشیم این هدف است

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در سه برنامه قبلی متوسط ​​رشد اقتصادی ما 1.8 درصد بود، بنابراین نیازهای اساسی برای رسیدن به این رشد قبل از تقاضای تشکیل سرمایه ضروری و در کنار بهره وری است. بر این اساس سهم بخش خصوصی در تشکیل صندوق در طول برنامه هفتم توسعه باید حدود 6 درصد رشد سالانه اقتصاد باشد.

وی ادامه داد: اگر رشد سرمایه صورت نگیرد موضوع اشتغال جمعیت حل نمی شود و تولید ناخالص داخلی کشور متزلزل نمی شود و این در حالی است که وضعیت سرمایه بر اساس تحقیقاتی است که اتاق تهران نشان می دهد. از منابع موثق مانند بانک مرکزی که در دهه 1390 میزان سرمایه به قیمت سال 1395 تنها 523 همات بوده است اما در سال 1401 به قیمت سال 1395 میزان سرمایه بوده است. 275 یک همات تشکیل دادند.

نجفی عرب بیان کرد: بنابراین بررسی وضعیت تشکیل سرمایه طی 12 سال نشان می دهد که صندوق سرمایه به نصف رسیده است.

وی افزود: همچنین بررسی استهلاک سرمایه نشان می دهد که استهلاک سرمایه در سال 1390 180 همات و در سال 1400 257 همات بوده است، بنابراین استهلاک معادل ایجاد سرمایه است.

وضعیت نامناسب جذب سرمایه

نجفی عرب ادامه داد: بررسی جذب سرمایه خارجی در سال های 1390 تا 1401 نیز نشان می دهد که حداکثر 5 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کردیم و در سال 1401 کل سرمایه گذاری خارجی در کشور به 1.5 میلیارد دلار رسید.

وی افزود: این در شرایطی است که برای توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری هستیم و بر اساس شنیده ها بانک مرکزی نیاز به سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری برای رشد 8 درصدی اقتصادی را پیش بینی کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز این را پیش بینی کرده است. نیاز داشتن. سرمایه گذاری از 70 تا 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه دلار 8 درصد رشد اقتصادی برآورد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: وزارت اقتصاد سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای اجرای توسعه اقتصادی پیش بینی کرده است، بنابراین فکر می کنم به عنوان بخش خصوصی باید برای اجرای توسعه اقتصادی در کشور برنامه ریزی کنیم. هفتم. برویم و در جهت کار پیشنهاد عملی داشته باشیم».

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما