iujbcbanner

مصاحبه با آواتار & مارک زاکربرگ& در واقعیت مجازی


آفتاب نیوز :

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، با لکس فریدمن، دانشمند کامپیوتر و هوش مصنوعی و پادکست روسی-آمریکایی در واقعیت مجازی مصاحبه ای داشت و هر دو از نمونه اولیه ژنراتور عمیق فوتورئالیستی “Codec Avatars” (Codec Avatars) استفاده کردند. ) متا.

Codec Avatars پروژه تحقیقاتی بلندمدت متا است که هدف آن ایجاد انقلابی در ارتباطات از راه دور با ایجاد آواتارهای فوتورئالیستی متقاعد کننده با استفاده از هدست های مجهز به حسگرها و عینک های صورت است.

متا برای اولین بار در سال 2019 وجود این پروژه را فاش کرد و در سال های بعد چندین به روز رسانی و یک نسخه کامل را ارائه کرد. با استفاده از یادگیری ماشینی، آواتارها با کمک یک دستگاه ضبط ویژه و بیش از 100 دوربین تولید می شوند، اما محققان متا در تلاش هستند تا اسکن گوشی هوشمند را جایگزین آن کنند.

زاکربرگ و فریدمن هر دو از هدست های Quest Pro با ردیابی چهره و چشم داخلی استفاده می کردند. با این حال، مشخص نیست که آیا آواتارها رمزگشایی را انجام می‌دهند یا رایانه این کار را انجام داده است. یک کابل USB-C به هر دو هدست وصل شده بود، اما این فقط می تواند برای جلوگیری از تمام شدن باتری در طول مصاحبه باشد، نه برای اتصال به رایانه مجازی VR.

در طول مصاحبه، فریدمن بارها و بارها احساس شوک و ناباوری نسبت به آنچه را که از سر می گذراند، ابراز کرد و گفت که در واقع در مقابل زاکربرگ نشسته است. حتی فریدمن در بخشی از مصاحبه گفت که او در واقع فراموش کرده است که آواتاری که به آن نگاه می کند یک شخص واقعی نیست. او افزود که برخلاف تمام تلاش‌های قبلی برای ایجاد انسان‌های دیجیتالی واقعی، آواتارهای Codec به طرز چشمگیری از آنها بهتر عمل کردند.

با این حال، متا هنوز راه زیادی برای رسیدن به این سطح از اعتبار محصول در پیش دارد. آواتارهای متا، که این روزها گاهی اوقات مورد تمسخر قرار می گیرند، دارای یک سبک هنری اولیه کارتونی هستند که نمی تواند فراتر از فوتورئالیسم باشد، و Quest 3 فاقد ردیابی چشم و ردیابی چهره است، اما اگر به نقشه راه متا که اوایل امسال فاش شد نگاه کنید، دنبال کنید. . ما می بینیم که متا ممکن است کدک آواتار را در نسخه بعدی Quest Pro ارائه دهد که طبق گزارش ها قرار است در سال 2025 از طریق همکاری با ال جی عرضه شود.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما