iujbcbanner

سند رفسنجان چیست و در قشم چه می کند؟


آفتاب نیوز :

چند روز پیش تعدادی از خبرنگاران در سفری رسانه ای به منطقه هرمزگان که به همت مقامات قضایی منطقه هرمزگان برگزار شد، امروز خبرنگاران به قشم سفر کردند.

در نشست خبری مدیرکل قشم و رئیس کل دادگستری منطقه هرمزگان در قشم. یکی از خبرنگاران جویای اسناد رفسنجان شد که مجتبی قهرمانی – رئیس کل دادگستری منطقه – ابتدا به شوخی گفت: آیا نمی دانید رفسنجان در گذشته جزو قشم بوده است؟ و بعد توضیح جالبی در این باره داد.

وی گفت: از حدود 70 سال پیش اداره ای در رفسنجان اقدام به صدور اسناد ثبت اسناد و املاک قشم کرد، ساکنان محلی و مالکان این املاک اطلاعات مربوط به این اراضی را به اطلاع این اداره که به طور موقت در قشم فعال بود، می دادند. و آن دفتر نیز مسئول این امر بود.

اما از آنجایی که بسیاری از این اسناد مشکلات زیادی داشتند و صاحبان این املاک به دلیل این مشکلات نمی توانستند از این اسناد استفاده کنند، مقامات قضایی منطقه توانستند تعداد این اسناد را مشخص کرده و یک برگ را به صاحبان این اسناد بدهند. .

به گفته وی، حدود 7 هزار و 142 سند معروف به اسناد رفسنجان در قشم شناسایی و شناسایی شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: در چند ماه اخیر شاهد تکمیل اسناد مالکیت جزیره قشم بودیم. در دو جبهه بسیار مهم توانستیم با کمک قهرمانی سرپرست دادسرای هرمزگان و دادستان عمومی این منطقه مسائل جزیره قشم را حل کنیم.

در ادامه عادل پمشمی مدیر کل منطقه آزاد قشم نیز با قدردانی از زحمات مراجع قضایی و رئیس کل دادگستری منطقه در رفع مشکل این اراضی گفت: در دهه 40 پس از زمین. اصلاحات، کشاورزان مجبور به ارائه اسناد و مدارک بودند. برای اموال وی و در این زمینه وظیفه صدور اسناد در آن زمان ملک قشم به یکی از اداره های رفسنجان واگذار شد و آن اداره نیز برای این ملک اسنادی صادر کرد که اکثر آنها در تعیین متراژ و ابعاد مشکل داشتند. مشخصات زمین از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو اسناد جعلی به نام «اسناد رفسنجان» درست کردند که اگر همه آن اسناد را جمع آوری کنیم، میزان اموال با اسناد دو برابر قشم می شود. مراجع قضایی منطقه با تلاش های ستودنی موفق شدند تعداد واقعی این اسناد را که در ابتدا مشخص نبود مشخص و مشکل آنها را حل کنند.

پیشامی در سخنان خود گفت: همانطور که می دانید ملک یکی از شرایط مهم توسعه است و وجود مشکل در اسناد ملکی در قشم یکی از مشکلات فراوان این جزیره است. اما خوشبختانه این مشکل در حال حل شدن است.

مدیر منطقه آزاد قشم در این نشست درباره مشکلات منطقه آزاد قشم گفت: بزرگترین مشکل این منطقه دوگانگی در اداره آن است. یعنی در حالی که طبق قانون تمام فعالیت های منطقه آزاد باید توسط مدیر منطقه آزاد انجام شود و اگر اتفاقی نیاز به همکاری سایر دستگاه ها داشته باشد، آن دستگاه ها باید تمرکز مدیریت در منطقه آزاد را تشخیص دهند. منطقه با اختیار دادن به منطقه آزاد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در این منطقه مقاومت وجود دارد.

وی درباره مشکل آب در بخش هایی از منطقه آزاد قشم گفت: ناگفته نماند یکی از مشکلاتی که به دلیل این دوگانگی در اداره منطقه آزاد به وجود آمده مشکل آب این جزیره است که خود را نشان می دهد. به شدت در طول سفرهای گردشگران. در ماه های آینده میزان آب شرب جزیره را از 20 هزار مترمکعب در روز به 28 هزار مترمکعب خواهیم رساند که مشکل آب حل می شود.

مجتبی قرامونی در بخشی از این جلسه اعلام کرد که سند مالکیت 70 هزار هکتار از اراضی آزاد منطقه آزاد قشم در قالب 29 سند به منطقه آزاد واگذار شد و امروز 6 سند به مبلغ 10 هزار و 200 هکتار از اراضی باقیمانده قشم با پیگیری های موسسه ثبت اسناد منطقه ای امروز واگذار و تحویل مدیر اجرایی منطقه آزاد قشم شد.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما